Omrin is één van de meest innovatieve afvalinzamelaars en -verwerkers van Nederland. De corporate website van het bedrijf was echter sterk verouderd. Hoog tijd voor een digitale verbouwing.
Begrijpelijke taal
Het schrijven van nieuwe webteksten was een belangrijk onderdeel in het hele project. De communicatie-afdeling schakelde mij hiervoor in. De teksten mochten informatief zijn, maar wel toegankelijk voor een diverse doelgroep. Kortom, geen diepgaande technische verhandelingen over het verwerken van afval, maar vooral begrijpelijke taal.
Vullen van de website
Interviewen, schrijven en afstemmen: daarmee was het werk nog niet gedaan. Toen de content op papier stond, vroeg de afdeling Communicatie mij om ook het CMS te vullen met tekst, foto’s en metateksten. Eén dag in de week zat ik op het Omrin-kantoor om deze klus te klaren. Al met al een prachtige opdracht waarbij ik de wereld die achter ons afval schuilgaat goed leerde kennen.
Opdrachtgever: Omrin, afdeling Communicatie | Scope: schrijven webteksten, metateksten, vullen CMS met teksten en foto’s | Online: www.omrin.nl