Van welke woorden krijg jij het écht warm. En welke bezorgen je kippenvel? En waarom leest ons hagedissenbrein liever ‘tongzoen’ of ‘bloed’ dan ‘interpersoonlijke integraliteit’ of ‘fysieke causaliteit’?
Als tekstschrijver is het m’n uitdaging om woorden en verhalen te schrijven die je grijpen. Die verleiden om door te lezen, om actie te ondernemen. Ook bij onderwerpen die op het eerste gezicht iets minder sexy zijn.
Emoties prikkelen
Andy Maslen biedt in z’n boek ‘Persuavive Copywriting’ nieuwe inzichten over hoe je met psychologie, verbeeldingsvermogen én schrijftalent doelgroepen beter bereikt. En over hoe je met de juiste woorden de emoties die sluimeren in ons hagedissenbrein wakker maakt.
Ook meer gevoel in B2B…
Het allermooiste inzicht: ook in B2B-copy mag die hagedis in ons best wat meer gevoerd worden. Minder ratio, meer gevoel. Mijn schrijfvoornemen voor 2017…